2017. március 13., hétfő

Szuperanyu képzés

Az elmúlt egy hét nagyon igyekezett engem szuperanyuvá képezni, de én nem hagytam magam. :D Na, jó, ez nem igaz, igyekeztem nagyon, de azért most már örülnék neki, ha visszatérnénk a hétköznapi mederbe. Ugyebár korábban már írtam, hogy Adél a hét elején nagyon szenvedett a fogacskáktól, amik láz és (utólag megtudtam - köszi a sok hozzászólást) köhögés formájában jelentkeztek, emiatt szegénykém szinte semennyit sem tudott aludni. Volt olyan nap, amikor csak lógott rajtam és sírt, mert ennyi tellett az erejéből, de hát csak enyhíteni tudtam a dolgokon, megszüntetni nem. :S

Keddtől én is megbetegedtem, jött egy aranyos kis torokgyulladás, ami olyan szintű volt, hogy nyelni alig tudtam, így igyekeztem is kerülni az evést, de a kistesó nagyon követelőző volt és rendszeresen megkorgatta a gyomrom, innen tudtam, hogy már megint ennem kellene valamit. Szerdától már látszott Adélon egy kis javulás, mert végre újra tudott aludni. Nem úgy, mint azelőtt, de legalább nem fél 6-kor keltünk és délutánonként is összejött a másfél óra alvás, ami nála a minimum, amire szüksége van. Csütörtökön vásárlós napunk volt, ami nekem nagyon jól esett lelkileg, de nagyon elfáradtam benne. Péntek reggelre viszont éreztem, hogy ez a betegség nagyon nem akar javulni, sőt, egyre jobban kezd hasonlítani a téli betegségemhez, ami ugyebár tartott egy hónapig. El is határoztam hajnalban, hogy amint Adél felébredt, összeszedem, átviszem a mamához és elmegyek a dokihoz, nehogy rosszabbodjon a helyzet. Adél reggel elviselhetetlen volt, mindenen sírt, hisztizett, alig tudtam felöltöztetni, hogy átvigyem anyuékhoz, pedig ezzel sosincs gond.

Az orvos megvizsgált, adott egy antibiotikumot, majd mentem Adélért, ahol anyu úgy várt, hogy szerinte lázas. :S Csak hőemelkedése volt, de ismerve az én betegségem (nekem is volt egy kis lázam a hét közepén), meg hát péntek lévén elvittem a dokihoz. Pontosabban vittem volna, ha pont aznap nem vitte volna el a Zsolti az autót, de végül is megoldottuk úgy, hogy anyuék tudtak kölcsönözni nekem egy autót és egy gyerekülést (a pözsót vitte el, a niva otthon volt, de abba nem tudom berögzíteni a gyerekülést :S). A doki aznap nem nagyon volt a toppon, megvizsgálta Adélt és még a hétfői köhögős tünetekre adott gyógyszert. Oké, csak azóta már rájöttem annak az okára és hát nem azért mentünk. Mindenesetre kiváltottam a gyógyszereket és utólag örülök is neki, mert többnyire én használom őket, elég jók. :D

Adél pénteken amúgy nagyon kiakasztó volt a láz miatt, folyton csak a nyakamon lógott, még Zsoltival sem volt hajlandó játszani, amikor én nem értem rá. De szerencsére hamar eljött az este, lefekvés előtt kapott egy kis lázcsillapítót (napközben is kapott), majd aludt. Szinte egész éjszaka, meg is lepődtem. Viszont reggel nem sikerült aludni fél 6-nál tovább és mivel Zsoltinak megígértem, hogy hagyjuk majd kicsit pihenni (legalább is megpróbáljuk), ezért keltem Adélhoz és jobb híján elvittem boltba, hogy ne zajongjon otthon. A baj ezzel csak az volt, hogy én hajnalban felkeltem volna amúgy is, mert másnap estére vendégeket vártam a névnapom alkalmából és el akartam kezdeni arra készülni. Igen, már szombat reggel, mert olyan sok kaját kell ilyenkor csinálni, hogy gyerek mellett képtelenség aznap. Délelőtt viszont szerencsém volt, mert Adélt le tudtam passzolni a mamáékhoz, így nekiállhattam a kajának, egész délelőtt azt csináltam, de szépen haladtam is. Ebéd után Adél aludt, nem is kicsit, 3 és fél órát, úgyhogy akkor is tudtam haladni. Mivel aznap már nem volt láza, ezért gondolom a gyógyulásnak köszönhetjük ezt a gigaalvást. Már nem emlékszem, este mit csináltam, de asszem jó későn feküdtem le. Vasárnap szintén felkeltem korán, hogy főzzek, de persze Adél is kukorékolt már, viszont most már szóltam Zsoltinak, hogy most az övé, én nem érek rá.

Ebben a két napban vendégeink voltak és mentünk is vendégségbe, úgyhogy a sok főzés, Adél és a betegségem mellett elég jól összesűrítettem ezt a napot. A vasárnap esti menü végül:
Csontleves
Töltött oldalas krumplipürével és savanyúsággal
Rántott máj ugyanazzal
Erdélyi sertésragu tésztával
Kávés-karamellás-csokis puding
Mákos guba vaniliaöntettel
Kakaós kevert meggyel és csokimázzal

Szerintem még sosem tettem ki magamért ennyire, elég jól is sikerült minden és jól is lakott a társaság. :) A héten pedig alvásból igazán nem jutott sok, vagy Adél, vagy a betegség miatt, de meg kell állapítsam, hogy meglepően jól bírtam, pedig terhesen mindig hamarabb kidőlök. Lehet, hogy jó hatással van rám a tavasz - igazán nem bánnám, ha már végre valami jó hatással lenne rám. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése